fredag 29 mars 2013

Om KiBh och mina armband

Är du intresserad av att köpa ett armband?

Då skulle jag bli jätteglad!

Hittills har jag mest gett bort armband som gåvor till mina närmsta vänner för att de är mina bästa vänner eller kollegor eller till bekanta som fyllt år.

Om du skulle vilja köpa ett armband säljer jag dem för cirka 250 kr styck. Beroende på vilka stenar det är gjort av och hur långt det är så sätter jag priset. Priset varierar alltså från armband till armband. Alla armband är olika och jag har endast några på lager. De varierar i längd från ca 69 cm till 80 cm.

Bilderna på armbanden visar upp mina armband på ett speciellt sätt. I dagsläget är bloggen ingen produktkatalog men jag har försökt att fotografera dem och göra en så rättvis bild av dem som möjligt.

Kontakta mig gärna via mail kibh@mail eller via formuläret på bloggen om du är intresserad.

Vilken längd passar mig?

Om du är osäker på hur långt armbandet ska vara, som du vill köpa, kan du klippa till ett snöre och linda det lite löst kring handleden. Där ändarna går i hop gör du en markering så att du kan mäta hur långt det är. Det bör vara lite löst och inte sitta för hårt. En längd på 72 cm passar de flesta.

Jag gör även armband på beställning så att du får önskad längd. Kanske vill du  ha ett till ett barn eller till en man? Jag kommer framöver att göra några modeller som även passar män.

Materialen i mina armband är varierande men just nu är det mest kristaller, swarowski-kristaller, halvädelstenar och nylontråd. Jag arbetar med det material jag har hemma för stunden. Min inspirationen kan komma från någon idé, egentligen vad som helst, årstidens färger eller från olika färger i naturen, ett speciellt klädesplagg, det som jag tycker är vackert.

Armbanden gör jag på min fritid och när jag har tid. Jag jobbar heltid inom administration på ett sjukhus.

Jag gör armbanden så noggrant jag kan och försöker hitta bra leverantörer som kan förse mig med bra material. Om, mot förmodan, ett armband som du köpt av mig går sönder inom ett år, (normalt användande) kontakta mig så ordnar jag ett nytt till dig. Spara allt material och kontakta mig som sagt.

Har du köpt ett armband och du inte är nöjd, kontakta mig, så löser vi det.

Vårda ditt armband

Dina smycken behöver bäras försiktigt och skötas med omsorg för att de ska hålla så länge som möjligt.
En väninna som gillade mitt armband väldigt mycket använde sitt armband i varma Turkiet. Sol, värme, salt och fuktig hud gjorde att färgen på vissa pärlor försvann. Det armbandet fick jag göra om då några glaspärlor blev förstörda.

Här får du några tips så att du kan bevara ditt armband och utseendet så som det var när du köpte det.
- Undvik att få vatten, fukt, eller svett på armbandet
- Undvik att få hudkräm eller hårspray direkt på armbandet
- Idrotta eller sov inte med armbandet på dig
- Förvara inte dina armband eller smycken i badrummet
- På resande fot, lägg armbandet i ett smyckeskrin

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...